Burmistrz Makowa Podhalańskiego 

ogłasza nabór

na stanowisko urzędnicze – ds. pozyskiwania funduszy zewnętrznych w Urzędzie Miejskim w Makowie Podhalańskim


1. Podstawowy zakres  zadań wykonywanych na stanowisku:

  1. Podstawowy zakres  zadań wykonywanych na stanowisku:
    • wyszukiwanie możliwości pozyskiwania środków finansowych z funduszy pomocowych europejskich oraz krajowych na realizację projektów w ramach zadań własnych gminy,
    • opracowywanie wniosków aplikacyjnych o dofinansowanie projektów,
    • prowadzenie raportowania, monitoringu i sprawozdawczości zgodnie z nałożonymi obowiązkami wynikającymi z zawartych umów o dofinansowanie projektów,
    • współpraca z komórkami organizacyjnymi urzędu, jednostkami organizacyjnymi gminy, instytucjami gminy w zakresie pozyskiwania zewnętrznych źródeł finansowych,
    • nadzorowanie realizacji zadań oraz koordynacja działań wykonawców w projektach współfinansowanych ze środków pozabudżetowych,
    • promocja realizowanych projektów wdrażanych z udziałem środków pozabudżetowych,
    • wszelkie inne działania mające na celu pozyskanie środków finansowych dla samorządu gminnego i jego mieszkańców.
  2. Wymagania niezbędne (wymagania konieczne do podjęcia pracy na stanowisku):
    • posiada wykształcenie wyższe;
    • posiada znajomość ustaw: Kodeks postępowania administracyjnego, Kodeks cywilny, ustawa o samorządzie gminnym;
    • ma pełną zdolność do czynności prawnych oraz korzysta z pełni praw publicznych;
    • posiada stan zdrowia pozwalający na zatrudnienie na określonym wyżej stanowisku;
    • nie był skazany prawomocnym wyrokiem sądu za umyślne przestępstwo ścigane z oskarżenia publicznego lub za umyślne przestępstwo skarbowe;
    • cieszy się nieposzlakowaną opinią.
  3. Wymagania dodatkowe (pozostałe wymagania, pozwalające na optymalne wykonywanie zadań na stanowisku):
    • staż pracy na stanowisku związanym z pozyskiwaniem i realizacją projektów współfinansowanych z funduszy unijnych oraz krajowych;
    • znajomość zagadnień z zakresu tworzenia projektu, przygotowywania wniosku o dofinansowanie, wdrażania projektu, zarządzania projektem, rozliczania i sprawozdawczości projektu;
    • znajomość zasad funkcjonowania funduszy strukturalnych, w tym zasad kwalifikowania wydatków;
    • odpowiedzialność, rzetelność, dokładność i skrupulatność, systematyczność, umiejętność syntezy i analizy danych, umiejętność podejmowania decyzji;
    • dobra organizacja pracy i umiejętność pracy w zespole oraz z podmiotem zewnętrznym, a także umiejętność reprezentowania urzędu na zewnątrz;
    • umiejętność wykorzystania posiadanej wiedzy, komunikatywność oraz umiejętność zwięzłego i klarownego formułowania myśli w formie pisemnej i ustnej;
    • umiejętność działania w sytuacjach stresowych i odporność na stres;
    • inicjatywa, kreatywność i zaangażowanie;
    • ukończył studia w kierunku związanym z administracją publiczną, zarządzaniem,
    • umiejętność obsługi komputera w stopniu co najmniej dobrym, szczególnie pakiet MS Office (Word, Excel i inne niezbędne programy związane z pracą na stanowisku);
    • umiejętność interpretacji przepisów prawa wspólnotowego i krajowego w zakresie funduszy pomocowych ze szczególnym uwzględnieniem ustawy o finansach publicznych, ustawy o rachunkowości, ustawy Prawo zamówień publicznych, ustawy prawo budowlane;
    • ukończone formy doskonalenia zawodowego, w szczególności studia podyplomowe z zakresu zarządzania projektami inwestycyjnymi, w tym współfinansowanych z funduszy unijnych;
    • dotychczasowa praca w administracji samorządowej lub rządowej;
    • doświadczenie zawodowe związane z pozyskiwaniem środków unijnych – poparte konkretnymi przykładami.


2. Warunki pracy : 

  • miejsce pracy: Urząd Miejski Maków Podhalański, ul. Szpitalna 3,  34-220 Maków Podhalański,
  • wymiar czasu pracy: pełny etat,
  • czas pracy – 40 godzin  tygodniowo,  w przeciętnie pięciodniowym tygodniu pracy. 
  • praca przy komputerze powyżej 4 godzin na dobę.

2. Informacje  o wskaźniku zatrudnienia osób niepełnosprawnych w rozumieniu przepisów o rehabilitacji zawodowej i społecznej  oraz zatrudnieniu osób niepełnosprawnych.

W miesiącu poprzedzającym datę upublicznienia ogłoszenia wskaźnik zatrudnienia osób niepełnosprawnych w Urzędzie  Miejskim w Makowie  Podhalańskim, w rozumieniu przepisów o rehabilitacji zawodowej i społecznej oraz zatrudnianiu osób niepełnosprawnych, nie wynosił co najmniej 6%;

3. Wymagane dokumenty:

  • życiorys (CV) z informacjami o wykształceniu i opisem dotychczasowego przebiegu pracy zawodowej;
  • list motywacyjny;
  • kserokopie świadectw pracy, bądź innych dokumentów potwierdzających staż pracy;
  • kserokopie dokumentów potwierdzających wykształcenie;
  • kwestionariusz osobowy dla osoby ubiegającej się o zatrudnienie,
  • kopia dokumentu potwierdzającego niepełnosprawność, w przypadku gdy kandydat zamierza skorzystać z uprawnienia, o którym mowa w art. 13a ust. 2 ustawy o pracownikach samorządowych;
  • własnoręcznie podpisane oświadczenia:
    •  „Oświadczam, że nie byłem/am prawomocnie skazany/a za przestępstwo umyślne ścigane z oskarżenia publicznego lub umyślne przestępstwo skarbowe.”
    • „Oświadczam, że posiadam pełną zdolność do czynności prawnych i korzystam z pełni praw publicznych.”
    • „Oświadczenie, że posiadam nieposzlakowaną opinię.”
    • „Oświadczam, że mój stan zdrowia pozwala na zatrudnienie na stanowisku urzędniczym.”
    • „Oświadczam, że zapoznałem/-am się z klauzulą informacyjną oraz wyrażam zgodę na przetwarzanie moich danych osobowych, zawartych w dokumentach aplikacyjnych w celu przeprowadzenia obecnego postępowania rekrutacyjnego.”
  • inne dokumenty o posiadanych kwalifikacjach i umiejętnościach.
Wymagane dokumenty aplikacyjne należy składać osobiście lub przesłać pocztą  w zamkniętych kopertach z podanym imieniem, nazwiskiem i adresem zwrotnym kandydata do Urzędu Miejskiego w Makowie Podhalańskim  (biuro obsługi)  z dopiskiem „Nabór na stanowisko pozyskiwania funduszy zewnętrznych”  w terminie do 13 grudnia 2024 r. do godz. 10.00. 
Za termin złożenia dokumentów przesłanych drogą pocztową uważa się datę ich wpływu do biura obsługi urzędu.
Dokumenty, które wpłyną do Urzędu po określonym wyżej terminie, nie będą rozpatrywane.
Bliższych informacji udziela:  Pan Andrzej Strączek  – tel. 33 8749736

4. Dodatkowe informacje:

Dokumenty: list motywacyjny, CV powinny być opatrzone klauzulą: „Wyrażam zgodę na przetwarzanie moich danych osobowych zawartych w ofercie pracy dla potrzeb niezbędnych do realizacji procesu rekrutacji zgodnie z ustawą z dnia 10 maja 2018 r. o ochronie danych osobowych oraz z ustawą z dnia 21 listopada 2008 r. o pracownikach samorządowych. 

Kandydaci spełniający wymogi formalne zostaną poinformowani telefonicznie o terminie dalszej rekrutacji.
W życiorysie (CV) należy podać numer telefonu lub adres e-mailowy w celu umożliwienia powiadomienia o terminie rozmowy kwalifikacyjnej.
Informacja o wyniku naboru zostanie umieszczona w Biuletynie Informacji Publicznej Urzędu Miejskiego w Makowie Podhalańskim  www.bip.makow-podhalanski.pl oraz na tablicy informacyjnej i stronie internetowej Urzędu  www.mako-podhalanski.pl
Kandydatowi nie przysługuje roszczenie o nawiązanie stosunku pracy w Urzędzie Miejskim w Makowie Podhalańskim.
Wyłoniony kandydat, zobowiązany jest przed zawarciem umowy o pracę dostarczyć informację o niekaralności z Krajowego Rejestru Karnego.
Dokumenty aplikacyjne nie będą odsyłane, po zakończeniu procedury naboru.
Ogłaszający nabór zastrzega sobie możliwość unieważnienia postępowania, bez podania przyczyny.


Michał Surmiak

Burmistrz Makowa Podhalańskiego